Culori si sunete


Cum ar fi daca nu am putea vedea nici o culoare. Exista unii oameni care sufera de acromatopsie – adica vad lumea in alb si negru. Pentru ei, cerul este mereu gri,florile sunt întotdeauna gri,iar televiziunea este încă alb-negru.

Acesta este cazul si lui Neil Harbisson. Neil nu s-a lasat insa doborat de aceasta deficienta si in 2003, a început un proiect cu adevarat revolutionar – ochiul electronic. Este un senzor de culoare ce detectează frecvența culorii (Sunet de frecvență) – și o trimite unui cip instalat în spatele capului.  La început, totuși, a trebuit să memoreze numele pe care le-a dat culorilor, să memoreze notele, dar după un timp, toată această informație a devenit percepție. După un timp percepția a devenit culoare. A început să aibă culori preferate, și a început să viseze în culori.

De asemenea, poate transforma discursurile în culori,de exemplu acestea sunt două discursuri foarte cunoscute. Unul este „Am un vis” al lui Martin Luther King,iar celălalt este Hitler. Voi ce imagine a-ti alege?

 „Viața mi s-a schimbat radical de când pot auzi culorile, pentru că ele sunt peste tot. Cea mai mare schimbare, de exemplu,e că pot merge la o galerie de artă, pot asculta un Picasso. E ca și cum aș merge la o sală de concerte, pentru că pot asculta picturile. Iar în supermarketuri, mi se pare șocant,e foarte, foarte atractiv să merg prin supermarket.E ca și cum aș merge la discotecă.De altfel, modul în care mă îmbrac s-a schimbat.Înainte mă îmbrăcam ca să arăt bine. Acum mă îmbrac ca să sune bine.” spune Neil

http://www.ted.com/talks/lang/en/neil_harbisson_i_listen_to_color.html

 

Lasă un răspuns

